diumenge, 9 de gener del 2011

Després de Live Spaces… WordPress o Blogspot?

Fa cosa d’uns mesos vaig decidir que el servei de bloc que oferia Live Spaces de MS no era suficient ni competitiu. Jo estava acostumat a Blogspot i, realment, no hi havia color. El bloc de Live Spaces quedava molt per darrera de Blogspot.

La decisió d’impulsar el bloc tecnològic per a fer-lo l’embrió d’una comunitat i un projecte d’autoocupació  en tecnologia em va dur a la decisió de tancar el, malgrat tot, estimat bloc del Live Spaces i migrar-lo a Blogspot.

Aquella migració va haver de ser manual. Un cop realitzada, va portar una mica de feina però no tenia complicacions, vaig penjar el cartell de tancat, és dir, un post on redirigia al bloc de blogspot.

I la vida va continuar a Blogspot. Des del dia del tancament m’hi havia deixat caure al Live Spaces alguns cops. Poc més que per confirmar que havia pres la decisió correcta. I així ho veia.

Però en la darrera visita em vaig trobar amb la notícia bomba: Live Spaces tancava els blocs i oferia la migració dels mateixos a, atenció, la plataforma WordPress.

WordPress és una plataforma més que competitiva per a creació de llocs web, en general, i per a la creació de blocs en particular.

La cosa és que WordPress és un sistema de codi obert (Open Source), basat en PHP i MySQL  i que es distribueix sota llicència GPL. Es tracta doncs, de programari lliure.

No podia deixar d’escapar aquesta oportunitat i, per tant, vaig migrar el bloc de Live Spaces a WordPress sense dubtar-ho.

Ara, doncs, Serveis TIC i Programari Lliure disposa de dos plataformes pel bloc: Blogspot i WordPress. Ho trobo interessant perquè em permetrà agafar experiència en una  plataforma “nova” per a mi.  De moment el que faré serà posar els mateixos posts a totes dues i potser, més endavant, les acabaré especialitzant.

Reobrim la paradeta de Live Spaces (ara a WordPress!).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada