divendres, 13 d’agost del 2010

OpenOffice.org i PostgreSQL / 31 juliol 2010

OpenOffice.org i PostgreSQL

Hi han diverses alternatives per atacar amb OpenOffice una base de dades PostgreSQL. Potser les més evidents son 1. Utilitzar SDBC, els drivers nadius d'OpenOffice; 2. utilitzar JDBC

1. El Driver SDBC per accedir a PostgresSQL des de l'OpenOffice. Es pot descarregar des del Centre de Programari de l'Ubuntu, o des de http://dba.openoffice.org/drivers/postgresql/postgresql-sdbc-0.7.6a.zip. Aquesta és la versió que cal per a la versió d'OpenOffice 3.2

2. Driver JDBC per a PostgreSQL. Des del Centre de Programari de L'Ubuntu. Els jar queden ubicats a /usr/share/java.
Aquesta ubicació és el lloc escaient per a deixar les llibreries java per aplicacions "de sistema". Per exemple, aquí es troba el driver d'HyperSonic DB que fa servir OpenOffice Base.

He instal·lat el driver SDBC des del Centre de Programari. En arrencar l'OpenOffice Base i anar a "Connectar amb una base de dades existent" m'ha aparegut el tipus "Postgres", Bé!

L'he triat. Em demana la URL. Hi poso el següent:
host=localhost port=5432 dbname=proves

El format de la cadena és nom1=valor1 nom2=valor2...  amb les parelles nom=valor separades per espais i sense cometes envoltant al "valor". Ho remarco perquè el format no té res a veure amb el típic de les connexions JDBC a les que estic més acostumat.

Indico login i password i, sense fer res més, funciona i em connecto a la BD. Puc accedir a les taules de la BD proves i a les taules de l'esquema public. El login i lo password també es poden posar a la cadena. En el meu cas quedaria així:

host=localhost port=5432 user=postgres password=masterkey dbname=proves

Però, pel que es veu, l'OpenOffice3.2 ignora que ja disposa del password i me'l torna  demanar. És un bug? de fet, no m'està malament que me'l demani.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada